Zarządzanie usługami informatycznymi

Strategia IT, projektowanie, przekształcanie, eksploatacja i ciągłe doskonalenie usług

Współczesne systemy informatyczne osiągnęły stopień złożoności wymagający stosowania wielopłaszczyznowych metodologii wspierających zarządzanie usługami IT. Powszechnym standard stanowi w tym obszarze zbiór zaleceń znany pod nazwą ITIL (Information Technology Infrastructure Library).

Biblioteka ITIL obejmuje swym zakresem obszary:

  • Strategii usług IT (od tworzenia strategii i zarządzania budżetem, po zarządzanie portfelem usług).
  • Projektowania usług (od zarządzania poziomem usług, poprzez zarządzanie dostępnością i bezpieczeństwem, po zarządzanie dostawcami).
  • Przekształcania usług (od zarządzania zmianą, przez zarządzanie wersjami, po zarządzanie wiedzą)..
  • Eksploatacji usług (zarządzanie zmianą, incydentami, problemami i dostępem).
  • Ciągłego udoskonalania usług (proces udoskonalania, monitorowanie i raportowanie).

Wdrożenie aplikacji i systemów wspierających zarządzanie usługami zgodnie z wytycznymi ITIL:

  • Podnosi jakość świadczonych usług IT.
  • Powoduje wzrost wydajności oraz niezawodności usług na poziomie sprzętu, warstwy aplikacyjnej oraz organizacyjnym.
  • Zwiększa niezawodność usług IT w organizacji.

 

Zakres usług oferowanych przez DECSOFT S.A.:

 

  1. Wsparcie przy przygotowaniu planów budżetowych IT
  • Przeprowadzenie analizy potrzeb.
  • Określenie celów inwestycyjnych wraz z ich priorytetyzacją.
  • Przygotowanie uzasadnienia biznesowego wraz z propozycją budżetu projektów.
  • Weryfikacja możliwości optymalizacji kosztów utrzymania IT.

 

  1. Wdrożenie narzędzi zarządzania usługami IT (ITSM), w skład którego wchodzi:
  • Dostawa platformy sprzętowej oraz przygotowanie projektu wdrożenia systemu ITSM.
  • Personalizacja systemu oraz opracowanie i dostarczenie dokumentacji rozwiązania.
  • Uruchomienie w obsługi wybranych procesów, standardowo:
    • Zarządzanie incydentami wraz z funkcją Service Desk.
    • Realizacja wniosków.
    • Zarządzanie problemami.
    • Zarządzanie zmianą.
    • Zarządzanie komponentami usług i konfiguracją.
    • Zarządzanie poziomem usług.
    • Zarządzanie bazą wiedzy.
    • Mierzenie i raportowanie usług.
  • Przeprowadzenie szkoleń użytkowników systemu.

 

Technologie wykorzystywane przez DECSOFT S.A.: