Zarządzanie usługami IT w chmurze
Kontrola pracy całego środowiska z jednej wspólnej konsoli
Z punktu widzenia organizacji podstawowym zadaniem działu IT jest zapewnienie stałej dostępności do zdefiniowanych usług teleinformatycznych (sprzętu oraz aplikacji).
Stopień złożoności infrastruktury, różnorodność wykorzystywanych aplikacji, awarie i uszkodzenia sprzętu, awarie zasilania, błędy aplikacji powodują, że proste do sformułowania z poziomu Zarządu Firmy lub Kierownictwa Urzędu zadanie rozwija się do pokaźnego pakietu działań i czynności wymagających zaangażowania wysokokwalifikowanych specjalistów i zastosowania specjalizowanych narzędzi.
Ze względu na typowe wymagania wobec systemów i aplikacji, najskuteczniejszą metodą działania jest stałe monitorowanie parametrów pracy rozwiązań IT i wczesne reagowanie na odchylenia, których wystąpienie stanowi sygnał ostrzegawczy zapowiadający utratę ciągłości dostarczania usług.
Współczesne systemy monitorowania środowiska IT umożliwiają kontrolę pracy całego środowiska z jednej wspólnej konsoli. Monitorowaniem objęta jest infrastruktura, począwszy od warstwy sprzętowej, aż po warstwę aplikacji. Wykorzystywane narzędzia działające zarówno w modelu agent-serwer oraz w sposób bezagentowy.
Właściwy dobór rozwiązań monitorujących, ich prawidłowe wdrożenie i konfiguracja pozwala szybciej lokalizować problemy oraz usuwać źródła ich powstawania, co w ostatecznym rozrachunku prowadzi do zwiększenia niezawodności infrastruktury IT.